050-5232235

הדברת חדקונית הדקל בירושלים

אפקטיבי הדברות מומחים בתחום הדברת חדקונית הדקל בירושלים עם ניסיון של למעלה מ-35 שנה.

להצעת מחיר וייעוץ חינם

הדברת חדקונית הדקל בירושלים

אפקטיבי הדברות מומחים בתחום הדברת חדקונית הדקל בירושלים עם ניסיון של למעלה מ-35 שנה.

להצעת מחיר וייעוץ חינם

בשנים האחרונות התפשטה התופעה בצורה דרסטית בארץ ולא קיים כמעט איזור אשר חדקונית הדקל לא הגיעה אליה. זה החל באיזור השפלה והתפשט לכל חלקי הארץ. כמובן ולא פסחה על איזור הבקעה ששם מצוי גידולים רבים של עצי דקל ועד ירושלים בירתנו. ישנם דברים חיוניים שאנו חייבים לדעת לגבי מזיק זה. אחד הדברים שמושך משמעותית את החדקונית לדקל עצמו הוא חיתוך ענפי הדקל, מכיוון שאנו מנסרים את הענפים אנו גורמים לשיחרור פרומון וריח שמושך את החדקונית לעץ עצמו במיוחד את הענפים הירוקים. אפשרי לנסר רק ענפים יבשים לגמרי. יש תקופה קצרה שכן אפשרי לנסר את הענפים והם חודשים דצמבר, ינואר ופברואר, מכיוון שבחודשים אלו הטמפרטורות צונחות ולכן פעילות חדקונית הדקל גם נמוכה ביותר. למי שמגדל דקל חייב להיות ערני לגבי החדקונית ואף לעשות טיפול מונע ע"י מדביר מוסמך ומקצועי שידע לתת מענה לבעיית חדקונית הדקל. בשנים האחרונות המועצות והעירייה מודעות למצב וחלקן אף עוקרים עצים.

עצי התמר נפוצים מאוד בישראל. אנחנו נהנים מצילם, מיופים ומפירותיהם. עם זאת לעצי התמר יש אויב גדול אחד והוא חדקונית הדקל. זוהי למעשה חיפושית אדומה שאורכה 3 סנטימטרים בלבד. היא מטילה ביצים בתוך עצי התמר, עד שאלה בוקעים ומכרסמים את כפות התמרים. בסופו של דבר החיפושיות הרבות מכרסמות בעץ וגורמות למותו.

עץ דקל
עץ דקל
חדקונית הדקל
חדקונית הדקל

איך ניתן לזהות את סימני חדקונית הדקל?

קיימים כמה נזקים של חדקונית הדקל שכדאי להכיר. ראשית, עץ הנגוע בחדקונית יתחיל להיהרס מהחלק העליות שלו ועד למטה. בתחילה ניתן יהיה לראות פגיעה בצמרת של העץ ולאחר מכן ענפי העץ יתחילו להתמוטט עד למותו של התמר. כמו כן, לא פעם ניתן לראות כרסום בכפות התמרים. ברגע שהעץ מתחיל להראות סימני מצוקה, בדרך כלל אין כל כך מה לעשות. אך כדי להקדים תרופה למכה, חשוב לשים לב אם לעץ יש עלים צהובים מעבר לרגיל, כך שניתן יהיה לבצע ריסוס מבעוד מועד.

מהן דרכי הטיפול לבעיית חדקונית הדקל?

כאמור, כמעט שלא ניתן למנוע את התפשטותה של חדקונית הדקל. עם זאת, מכיוון שהחיפושית נמשכת בדרך כלל לענפים מתים, מומלץ להקפיד על גיזום העץ. כמו כן, חשוב לקרוא לחברת הדברת חדקונית הדקל בירושלים לצורך ביצוע ריסוס. הצוות המקצועי קודח חורים קטנים בתוך העץ ומחדיר את חומר ההדברה כדי למנוע את התפשטותה של חדקונית הדקל. מדובר בפעולה יסודית הדורשת מקצועיות, ולכן חשוב לקרוא לעזרתה של חברה מקצועית, מנוסה ואמינה.

החברה אשר עושה את כל ההבדל

מחפשים חברה מקצועית שתשים קץ לכל הכרסומים וענפי העץ המתים של עצי הדקל? חברת אפקטיבי הדברות היא חברה מקצועית ומנוסה המציעה פתרונות הדברה איכותיים. מדובר בעסק משפחתי שיש לו ניסיון רב בתחום ההדברות. מדובר בחברה מוסמכת שיש לה רישיון לבצע הדברות מטעם המשרד להגנת הסביבה. מעבר לכך, החברה עוסקת לא רק הדברת חדקונית הדקל בירושלים, אלא גם בהדברה של מגוון רחב של מזיקים: נמלים, תיקנים, יתושים, זבובים, עקרבים, חולדות, עכברים ועוד.

אם גם אתם סובלים ממכה של חדקוניות הדקל המאיימות על עצי הדקל שלכם, כדאי לפנות לאפקטיבי הדברות המתמחה
בתחום הדברה בירושלים ולהציל את העצים.

סרטון תדמית אפקטיבי הדברות: לחצו כאן

הדברת חדקונית הדקל בירושלים – שאלות ותשובות

תשובה: חדקונית הדקל היא מעין חיפושית זעירה, בגודל של עד 3 ס"מ בדרך כלל. צבעה אדום והיא ניזונה מתמרים ומכרסום עץ הדקל. היא נחשבת למזיק שלא פשוט להתמודד אתו. אומנם איננה תוקפת בני אדם או מסוכנת לו אך ללא ספק מזיקה לרכוש וקשה להיפתר ממנה.

תשובה: אנו עובדים קשה במשך שנים רבות לגדל את עצי הדקל שלנו כדי שאלה יספקו לנו יופי, צל ותמרים טעימים שנוכל ליהנות מהם שנים רבות קדימה. ואז מגיעה חדקונית הדקל ומכרסמת בתמרים, מטילה ביצים, מתרבה, מכרסמת בעץ ובענפיו ולאט לאט מחסלת אותו. על כן חיפושית זו נחשבת למזיק וכדאי להיפתר ממנה במהירות.

תשובה: חדקונית הדקל חיה בדרך כלל בדשא ועל העצים, היא נמשכת כאמור אל עצי הדקל וחומר הנקרא פרומון המושך אותן אל העץ. לאחר מכן היא חיה, מטילה ביצים ומתרבה על עץ הדקל.

תשובה: חודשים דצמבר עד פברואר בדרך כלל מזג האוויר קר יותר בישראל ויש פחות פעילות של חדקונית הדקל. זהו זמן טוב יותר לגזום את העץ וענפיו ולטפל בו.

תשובה: כאשר אנו חותכים/גוזמים מענפי העץ משתחרר חומר הנקרא פרומון וריח מסוים המושך את החדקונית אל העץ.

תשובה: כאשר מזהים תחילה של מצוקה בעץ, כמו ענפים יבשים מצמרת העץ או תמרים נגוסים, ייתכן והוא נגוע בחדקונית. לפני שזו מתרבה לכמויות גדולות שיהיה קשה להציל את העץ – כדאי להדברת שירותי הדברת חדקונית הדקל בירושלים מחברה המכירה באורח חיי החדקונית וכיצד לטפל בה. יש להדביר במהירות את העץ כדי למנוע ממנה להתפשט ברחבי העץ.

תשובה: ברגע שמזהים פעילות או רואים את החיפושית. יש להדבירה כמה שיותר מהר. בכל כללי אם יש לכם עצי דקל בחצר מומלץ לבצע הדברה למניעה אחת לכמה זמן.

תשובה: קודחים חורים קטנים בעץ ומחדירים חומר הרעיל לחדקונית ומונע ממנה להתפשט.

דילוג לתוכן