הדברת עכברים בירושלים – שאלות ותשובות

אפקטיבי הדברות מומחים בתחום הדברת עכברים בירושלים – שאלות ותשובות עם ניסיון של למעלה מ-35 שנה.

להצעת מחיר וייעוץ חינם

עכברים נחשבים למכרסמים נפוצים מאוד בכל רחבי העולם וכמובן גם כאן בישראל. הם נפוצים בכל ימות השנה ולכן אין עונה מיוחדת שבה הם יוצאים מהמחילות שלהם. הם חיים בדרך כלל בביובים וקרובים מאוד לבני אדם בשל העובדה שיכולים למצוא בסביבתם מזון ומים. הדברת עכברים יכולים להיעשות בצורה הומנית (לכידת העכברים ושחרורם בטבע) או חיסול העכברים באמצעות פיתיונות רעילים.

שאלה: כיצד העכברים מזיקים לאדם?

תשובה: עכברים חיים בביבים ומחילות כפי שאמרנו ולכן הם נושאים על פרוותם מחלות שונות: חיידקים, כינים, קרציות ומיני וירוסים שונים העשויים לעבור לאדם במגע ישיר עם העכבר, עם הפרווה שלו ואפילו עם ההפרשות שלו. כמו כן עכבר מחפש אחר מזון וכאשר הוא נמצא בביתכם הוא עשוי לגעת בקופסאות מזון מבלי שאתם יודעים ואז לאכול מאותו מזון גם כן.

שאלה: היכן הם עשויים להימצא בקרבת בני אדם?

תשובה: בפחי אשפה חיצוניים, בתוך בתים פרטיים, בבית העסק ובכל מקום שבו הם קרובים לאוכל ומים. הם בדרך כלל יוצאים בלילה או כשמחשיך ואינם אוהבים אור במיוחד. גם בתוך הבית יעדיפו להסתתר עד שירגישו בטוחים מספיק לצאת מהמחבוא שלהם.

שאלה: איך הם מגיעים לתוך הבית שלנו ומדוע?

תשובה: פשוט מאוד. בבתים של בני אדם יש אוכל ויש מים. הם יכולים להגיע דרך תעלות הביוב, דרך דלת או רשת פתוחה שהשארתם, דרך חלון פתוח, דרך קרטונים עם ציוד שהכנסתם הביתה והיו בהם עכברים שמסתתרים. דרך חורים בקירות, דרך הגינה ועוד. הם מגיעים כדי למצוא מסתור בטוח להתרבות ומחפשים כל הזמן מזון שממנו יוכלו להתקיים.

שאלה: כיצד ניתן להדביר אותם בצורה הומאנית?

תשובה: מתקינים בנקודות אסטרטגיות מלכודות וכאשר הם נתפסים משחררים אותם בשדות רחוק מאוד מכם. 

שאלה: ראיתי עכבר ענק – זו יכולה להיות חולדה?

תשובה: ההבדל בין עכבר לחולדה היא בגודל החולדה, באורך הזנב שלה ובגודל ועוצמת השיניים שלה. חולדה יכולה לחדור פלדה עם השיניים שלה ולכן היא אפילו מסוכנת יותר מעכבר קטן. 

לסיכום; אם אתם מזהים מכרסמים או פעילות של מפרסמים בסביבתכם אל תנסו לגעת בהם, ללכוד אותם או להתקרב אליהם. קראו למדביר מקצועי שיבצע את העבודה במהירות.