מלכודת עש המזון

אפקטיבי הדברות מומחים בתחום מלכודת עש המזון עם ניסיון של למעלה מ-35 שנה.

להצעת מחיר וייעוץ חינם

עש המזון הוא מעין חרק מעופף הדומה לפרפר אולם צבעו חום אפור, קל לזהותו בעין והוא ניזון בעיקר מחומרי גלם ומזונות שיש בשקיות אריזה בארונות המטבח שלנו. אלה מתרבים במהירות ועשויים להוות בעיה תברואתית. על כן, במידה ואתם מזהים עש המזון בביתכם, במטבח או בארון שלכם, רואים תולעים קטנות או כל דבר אחר המצביע על הימצאותו במקום – קראו מיד לחברת הדברות מקצועית בסביבתכם.

מדוע עש המזון הוא בעייתי עבורנו?

עש המזון בצורתו הבוגרת הוא פרפר, אולם עובר תחילה כמה גלגולים בתור ביצה, זחל וגולם לפני שהוא בוקע להיות פרפר. גם כזחל וגם כפרפר הוא יכול לזהם את האוכל שלנו ולהוות מפגע תברואתי וסיכון למחלות. כמו כן הם מתרבים בצורה מהירה ויכולים לזהם כמויות גדולות של מזון אם לא מטופלים במהירות.

מהי מלכודת עש המזון וכיצד היא עובדת?

כדי להדביר את המזיק המדובר יש להשתמש במה שנקרא מלכודת עש המזון. מלכודת זו שונה מאוד ממלכודות אחרות או שיטות ריסוס אחרות נגד מזיקים שונים. היא משחררת פורומון, שהוא חומר מיוחד המושך את החרקים המעופפים והזוחלים אליו ומכיוון שמדובר במלכודות רעילות, הרי שאלה יחוסלו עם המגע עמם. מלכודות אלה הוכחו כיעילות מאוד נגד עש המזון ובמקרים רבים ללא המלכודות הללו לא ניתן יהיה לטפל בבעיה בצורה אפקטיבית.

3 טיפים להפחתת הסיכון להימצאות עש המזון בביתכם

  • אווררו את המטבח – פתחו חלונות, תנו לשמש להיכנס פנימה על ארונות המטבח שלכם ועל המטבח בכלל. באור יום העשים יחפשו מקום אחר וחשוך יותר להיות בו. הם אוהבים את החושך ולא יכולים להתרבות באור בשל רגישותם.
  • שימוש באריזות סגורות – אריזות פלסטיק מיוחדות, צנצנות זכוכית, קופסאות פלסטיק וכן פתרונות נוספים של שימור מזון שלא בשקיות פשוטות אותן יכול העש לחדור בקלות.
  • ניקיון המזווה והארונות באופן תדיר – מניעת הימצאות של פירורים או אריזות פתוחות ובאופן כללי שמירה על הניקיון תפחית את הסיכון להימצאות עש המזון.

לסיכום, מלכודת עש המזון תעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר וזיהוי מוקדם של פעילות העש תפחית מהסיכון שהוא יתרבה במהירות ויגרום לנזק גדול יותר. חברת אפקטיבי הדברות תשמח לתת לכם את השירות המבוקש במחיר אטרקטיבי במיוחד.

סרטון תדמית אפקטיבי הדברות: לחצו כאן

מלכודת עש המזון – שאלות ותשובות

תשובה: עש המזון הוא מעין חרק בצורת פרפר שיכול להגיע גם לגודל של 10 סנטימטרים. הוא חי בגלגול מלא. כלומר מביצה לזחל, משם הופך לגולם ואז לפרפר. העש מתרבה בקצב מהיר ומטיל כמות גדולה מאוד של ביצים בכל פעם. מאלה בוקעים זחלים וכך מתקדמים לגלגולים הבאים שלהם.

תשובה: מלכודת עש המזון היא מלכודת מיוחדת, רעילה, המשחררת חומר ריחני מיוחד הנקרא פורומון. חומר זה משוחרר מגופם של העש וכך הם מושכים אחד את השני לצורת הזדווגות ורבייה. המלכודות מושכים ומחסלים את העש ונחשבות למלכודות אפקטיביות מאוד. מומלץ כמובן לשלב גם ריסוס נגד זוחלים ברמת רעילות נמוכה וכמובן לשמור על הניקיון והאסתטיקה בארונות שלכם.

תשובה: עלות הדברה של עש המזון תהיה כ-350-400 שקלים לערך. במידה ומדובר במפגע גדול יותר וכמובן גדולה יותר של שטח שצריך לכסות, כמות גדולה יותר של עש וזוחלים שצריך לטפל בהם – המחיר עשוי לעלות בהתאם.

תשובה: אם פתחתם את אחד מארונות המטבח הוא המזווה ועף משם פרפר החוצה סביר להניח שמדובר בעש המזון. אם ראיתם במטבח פרפר חום-אפרפר כנראה שמדובר בעש המזון. אם ראיתם שקיות נגוסות סביר להניח שהוא כבר ביקר בהן. כמו כן שקיות נגועות עשויות להיות גם עם ביצים של עש המזון אותם הוא מטיל בתוך שקיות כמו קמח, אורז וכד'. במידה ומצאתם אחד ייתכן ויש ביצים, זחלים וגלמים באזור.

תשובה: לשמור על ניקיון הארונות, לארוז את המזון בשקיות פלסטיק חזקות ואטומות. לארוז את המזון בקופסאות פלסטיק וזכוכית ועוד. במהלך היום מומלץ לשמור על תאורה טבעית רבה במטבח שכן אלה מחפשים מקומות מוצלים ורגישים לאור השמש.

תשובה: בתוך מקומות מוצלים שבהם יש גם מזון. כמו למשל מזווה, ארונות מטבח, מחסנים ועוד.

תשובה: העש מזהם את האוכל שהוא נוגע בו, מטיל ביצים שבוקעים לזחלים בתוך שקיות המזון שלנו ומתרבה בקצב מהיר מה שעשוי לזהם כמות גדולה יותר של המזון, להפיץ מחלות ועוד.