ריסוס נגד חדקונית הדקל

אפקטיבי הדברות מומחים בתחום ריסוס נגד חדקונית הדקל עם ניסיון של למעלה מ-35 שנה.

להצעת מחיר וייעוץ חינם

הביקוש עבור ריסוס נגד חדקונית הדקל עולה בשנים האחרונות עם ההתפשטות של המזיק ברחבי הארץ. חדקונית הדקל האדומה היא חיפושית שמקורה בדרום מזרח אסיה והיא נחשבת למין פולש ומזיק במיוחד, שמתפשט במהירות בכל אזור חופי הים התיכון. ריסוס נגד חדקונית הדקל נדרש הן עבור גידולי התמר בישראל והן עבור דקלי נוי בבתים פרטיים ובסביבה העירונית בארץ. ההתפשטות של החדקונית מתרחשת בשל העברת חומר צמחי נגוע על ידי האדם והרחבת אזורי המחיה של המזיק ברחבי הארץ.

פגיעת החיפושית – סימני נזק

זחלי החדקונית מכרסמים בכתר של הדקל ובתוך הגזע וגורמים לו נזק קשה ביותר, המגיע אף לנפילת עצים שלמים תוך חיסול מאסיבי של מטעים, שדרות נוי ופארקים. גודלה של החיפושית הבוגרת מגיע ל-3.5 ס”מ וצבעה לרוב הינו חום אדמדם. לחיפושית הבוגרת יש טווח תעופה של כקילומטר לפחות. בישראל הדקל הקנרי הוא הרגיש ביותר לפגיעת החדקונית ולאחריו דקל התמר. החדקונית עלולה לתקוף דקלים נוספים למשל, דקלי וושינגטוניה. בתחילה אין סימני נזק גלויים בשלבי הנגיעות הראשונים, לרבות בתקופת ההטלה והתפתחות של הזחלים הצעירים בתוך העץ. סימני הנזק ניכרים רק בשלבים מאוחרים יותר וההבנה לגבי הצורך בשירותי ריסוס חדקונית הדקל לעיתים מגיע מאוחר מידי.

חדקונית הדקל הדברה ביולוגית

מלבד האפשרות הנפוצה עבור ריסוס חדקונית הדקל בחומרים כימים, כיום מתחילים להתפתח אפשרויות טיפול חדקונית הדקל הדברה ביולוגית מיוחדת. מדובר על שימש בנמטודות טורפות המגיעות אל החדקונית האדומה ונכנסת לגופה דרך פתחים שונים. הנמטודות חודרות אל  מערכת הדם של החיפושית, ומשחררות רעלנים שמשתקים את המערכת החיסונית של החדקונית ומנטרלים אותה. כשמדובר על חדקונית הדקל הדברה ביולוגית מכניסה לפעילות חיידק סימביוטי הקוטל את החרק בכל שלבי מחזור החיים, בתוך פרק זמן של יומיים או שלושה. עם זאת, מרבית שיטות הדברת חדקונית הדקל האדומה הנפוצות בישראל הן בהדברה כימית לרוב באמצעות, סימבוש, טוטם או קוהינור.

ריסוס נגד חדקונית הדקל עם חברת הדברות איכותית

אם אתם זקוקים לשירותי ריסוס נגד חדקונית הדקל כדאי לכם להכיר את חברת אפקטיבי הדברות. החברה מתמחה בביצוע הדברת חדקונית הדקל האדומה בירושלים וסביבתה, בהתאם לכל החידושים והעדכונים האחרונים בתחום. אפקטיבי הדברות מקפידה על צוות מדבירים מקצועי ואיכותי ועל שימוש בחומרי הדברה תקניים בלבד. אתם מוזמנים ליצור קשר עם שאלות נוספת.