שיטות להדברת חולדות בעבר ובהווה

אפקטיבי הדברות מומחים בתחום שיטות להדברת חולדות בעבר ובהווה עם ניסיון של למעלה מ-35 שנה.

להצעת מחיר וייעוץ חינם

בני האדם נאלצו להתמודד עם מזיקים לאורך כל ההיסטוריה. גם בתקופות עתיקות, בהן האדם חי בחיק הטבע ביחד עם חיות רבות סביבו, היו חיות שהוא נאלץ להרחיק על מנת שיוכל לחיות בשקט ובשלווה, ובלי חיות אשר מזיקות לו ופוגעות בו, בביתו, במשפחתו ובפרנסתו. כיום אנו רואים זאת ביתר שאת בחיות שנכנסות לבית שלנו ללא הזמנה, כמו החולדות. מעבר לחשש הטבעי ולרגשות הדחייה והגועל שאנו חשים כלפי החולדות, החולדות עלולות לגרום לנזקים משמעותיים בבית ובסביבתו, ולכן אנשים רבים מעוניינים לנקוט בפעולות למען הדברת חולדות והרחקתן מביתם..

איך הרחיקו חולדות בעבר?

ישנן כל מיני שיטות להדברת חולדות בעבר ובהווה. בעבר נהגו בעיקר בשיטה מרכזית אחת: פיזור רעל. פיזור רעל הינה שיטה יעילה באופן יחסי, כאשר עושים אותה נכון. יש צורך להטמין את הרעל בצורה נכונה, כך שהחולדות יגיעו אליה, דבר אשר גורם לתוצאה של הדברת חולדות. עם זאת, פיזור של רעל עלול לפגוע בסביבה כולה. ראשית, חיות אחרות וילדים קטנים עלולים לאכול את הרעל ולהיות תחת סכנה. בנוסף, החולדות אכן ימותו מהרעל, ולאחר מכן חיות אחרות יאכלו את החולדות והרעל שבתוכן יפגע בהן, מה שיוצר פגיעה משמעותית באיזון הטבעי שקיים. הדברת חולדות באמצעות רעל עלול גם לפגוע במי השתייה ובגידולים שונים באדמה.

הדברת חולדות כיום – איך וכיצד?

אמנם יש שיטות להדברת חולדות בעבר ובהווה, אך כיום ממעטים להשתמש בשיטות מהעבר ונוקטים בשיטות חדשות יותר. הדברת חולדות יכולה להיעשות באמצעות מלכודות. ישנן מלכודות אשר תופסות את החולדה והורגות אותה, ואז יש להיפטר מהגוויה לאחר מכן, לעומת מלכודות אשר תופסות את החולדה ולאחר מכן יש לשחרר את החולדה במקום מרוחק. כמו כן קיימת הדברת חולדות אלקטרונית, אשר מרחיקה את החולדות באמצעות השמעת רעשים בתדר שאנו לא יכולים לשמוע, אך החולדות כן, דבר אשר מציק להן מאוד.

להחזיק חתול בבית

אחת מן שיטות להדברת חולדות בעבר ובהווה אשר הוכחו כיעילות ביותר לאורך כל השנים הוא גידול של חתול בבית. חתולים שונאים עכברים וחולדות ויעשו הכל כדי לתפוס אותם ולהעניק לעצמם ארוחת ערב חגיגית במיוחד.