הדברת עש המזון

אפקטיבי הדברות מומחים בתחום הדברת עש המזון עם ניסיון של למעלה מ-35 שנה.

להצעת מחיר וייעוץ חינם

בדרך כלל כאשר אנו רואים פרפרים אנו מתלהבים מיופיים, מהעדינות שלהם ואוהבים לראות אותם מרצדים ומתעופפים בסביבתנו. עש המזון הוא חרא מעופך הדומה לפרפר, צבעו חום אפרפר והוא נחשב למעופף גדול יחסית שקל לראותו ולזהותו. אם פתחתם את ארון המטבח או המזווה וגיליתם פרפר מתעופף החוצה כנראה מדובר בעש המזון. העש בוקע מתוך ביצה, הופך להיות זחל, גולם ולאחר מכן מתפתח להיות פרפר. אלה מתרבים בקצב מהיר מאוד, נוטים לבלות בארונות המטבח ובתוך שקיות מזון וחומרי שלם שונים וניזונים מהם. בשל עובדה זו הם מהווים מטרד תברואתי לא פשוט ועשויים לפגוע בבריאות בני הבית ולזהם את המזון שלנו. לכן מומלץ לקרוא לחברת הדברות מקצועית ומנוסה באזור שלכם לפתרון מהיר של הבעיה.

כיצד מתבצעת הדברת עש המזון?

הדברת עש המזון נעשית באמצעות מלכודות מיוחדות המשוחררות חומר מיוחד הנקרא פורומון. חומר זה הינו חומר שהנקבות משחררות בדרך כלל וכך הזכרים נמשכים ומזווגים כדי להתרבות. מלכודות אלה משחררות חומר זה וימשכו אליהן את הפרפרים ויחסלו את הבעיה שלכם. מומלץ לשלב גם ריסוס בעלי חומרים ברעילות עדינה כדי לחסל את האפשרות לביצים, תולעים וגלמים שיכולים להתפתח גם כן. בסופו של דבר אם תקפידו לבצע פעולות שונות לשמירה על הניקיון והסדר במקום תפחיתו את הסיכון להימצאות עש המזון בביתכם.

כיצד ניתן למנוע את הגעתו של עש המזון?

אלה יכולים להגיע גם מהגינה, גם מהמפעל בו מייצרים את המוצרים וכמובן שגם בסופר/במכולת או מהמחסנים שלהם. ברגע שאתם מזהים עש המזון דעו שהוא מתרבה במהירות וסביר להניח שכבר זיהם חלק מהמוצרים שלכם. כדי יהיה לבדוק את האריזות וחומרי הגלם במזווה ובארונות שלכם, להעבירם לאריזות סגורות הרמטית כמו קופסאות זכוכית, אריזות פלסטיק סגורות היטב ועוד. מומלץ לשמור היטב על הניקיון במזווה ובארונות המטבח וכן לבצע הדברה מהירה בעת הזיהוי של עש המזון בביתכם. מומלץ לפתוח את המטבח לאור השמש מדי פעם כיוון שאלה אוהבים חושך ואינם מתרבים או פעילים באזור שיש בו הרבה אור.

חברת אפקטיבי הדברות – הדברה בירושלים תשמח לסייע לכם בפתרון בעיית העש שלכם. צרו קשר באתר או בטלפון ומיד נגיע אליכם!

סרטון תדמית אפקטיבי הדברות: לחצו כאן

הדברת עש המזון – שאלות ותשובות

תשובה: עש המזון הנו חרק המתחיל את חייו בביצה, הופך להיות זחל, לאחר מכן גולם ובסופו של דבר בוקע ממנו פרפר. פרפר זה יכול להגיע עד לגודל של 10 ס"מ אפילו והוא ניתן לזיהוי במהירות. אלה מתרבים במהירות ולכן מהווים נזק לא פשוט לאדם.

תשובה: עש המזון הוא מפגע תברואתי אשר מפיץ מחלות ומזהם את המזון שלנו. הוא יכול לנגוש ולחורר שקיות מזון במזווה ובארונות המטבח, לאכול מהמזון בפנים, לגעת בו, לזהם אותו ולעבור לשקית הבאה. העובדה שהם מתרבים במהירות מסכנת גם את כל חומרי הגלם במזווה.

תשובה: אלה מעדיפים מקומות חשוכים ומוצלים. הם רגישים לאור השמש ולרוב יתחבאו בארונות ובמקומות בהם אנו מאכסנים מזון.

תשובה: בשונה ממזיקים אחרים שבהם ריסוס עשוי להספיק הרי שהטיפול בעש המזון הוא מעט מיוחד יותר ומצריך הנחת מלכודות מיוחדות המשחררות חומר הנקרא פורומון. חומר זה הינו חומר הנודף מגופם בדרך כלל מה שמושך את הזכרים לנקבות לצורך רבייה. המלכודות באותה מידה מושכות את העש אליהן ומחסלות אותם בשל רעילותן.

תשובה: באופן כללי יש כמה פעולות שתוכלו לבצע על מנת להפחית את הסיכון להימצאות עש המזון בביתכם. תוכלו לשמור על ניקיון הארונות והמזווה, לדאוג לאוורר אותם מפעם לפעם, להכניס אור בשעות היום אל המטבח (שהם כאמור רגישים אליו) וכמובן הדרך הטובה ביותר היא פשוט לאחסן את המזון בקופסאות אטומות ואיכותיות כמו קופסאות זכוכית, פלסטיק ועוד.

תשובה: ההדברה תבוצע על ידי חברת אפקטיבי הדברות אשר תשמח לספק לכם את השירות המקצועי והכי ביותר למקרה שלכם. צרו עמנו קשר דרך האתר, בוואטסאפ או התקשרו אלינו ונשמח לעמוד לשירותכם.